Intagit "dårhuset"

Gårdagen va typ sämsta dagen på länge, hela dagen va knasig. Ingenting funkade som det skulle, Redan va lätt knäpp när jag skulle rida å jag va på pissigt humör så det va ju bäddat för att det skulle gå dåligt redan från början. Men Dansa va super duktig, börjar bli starkare i kroppen å inte alls lika surig längre.. *leer*

När jag skulle köra till Marie så komenterade jag till Don att jag hoppades att opeln inte va helt paj, för jag ville inte köra bakhjuls drivet när det är skit väder som det här. Fan det va ju med livet som insatts man körde igår kväll, men oavsett så när vi körde från stallet igår kväll, så va bilen konstig. Den typ ryckte och jag fick inte upp den över 50 å sen så spelade det ingen roll vilken växel jag hade i den liksom typ blöddrade å när jag gasade så hände ingenting alls typ. Så jag bluddrade i knappt 50 efter Marie mot tyringe, precis när vi sväng av på avfarten så börjar bilen helt plötsligt leva å typ börja gasa som fan, lagom jag kommer av avfarten så blöddrar bilen typ "hoppar fram" sen dog den. Kan säg att då grät jag av vansinne, ringde till lina med sprutande tårar och hostade fram att bilen dött efter vägen. Ringde till Marie men hon pratade i telefon som vanligt så henne fick jag heller inte tag på, då blev jag rätt arg.. så jag ringde och skällde på Don för att han hade haft sönder opeln så att jag inte har den bilen längre utan en bilar som går sönder. Kan säg aatt han typ garvade åt mej bara.. Lätt sur kan jag ju säga..

Efter en stund stannade en bil med en super snäll farbror som kastade sej under huven och började skruva hysteriskt på massa saker. Sen kom Lina så vi bogserade bilen hem till Marie, å sen började instruktionerna till dårhuset. Gaskamin, vanliga kaminen, katten, hundarna, kattlådan, ytterdörren, bilen.. Herre jöses amalia säger jag bara.. Hotade Marie att jag skulle lägga upp exakt vad hon sagt men det fick jag inte.. konstigt nog. haha


Nu har i varje fall barnet kommit upp och ätit frukost, gått igenom de sista sakerna med mej. nu gäller det bara att komma ihåg allt.. haha.. XD Nej fan, kanske borde ta och ta reda på mej själv och alla sakerna som jag behöver göra innan jag ska börja jobba.. Å snart blir det dags satt köra Lovis till skolan å ta ut hästarna.. :)

hej svejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0